לכל עסק ובעל מקצוע יש עולם תוכן משלו. לכל אחד יש ידע, סיפורים או טיפים לתת לקהל הרחב או לקהל הייחודי למוצר או לשירות שהוא מעניק. אתה לא צריך להיות באמת מומחה מספר אחת בתחומך. אך כאשר תפיץ את עולם התוכן שלך זה בדיוק מה שהלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלך יחשבו עליך.
מהו עולם התוכן שלי
דמיין לעצמך את השיחות שמנהל אתך לקוח טיפוסי או חבר או נהג מונית. אילו שאלות הוא שואל אותך על תחום עיסוקך? אם אתה משתלה יתכן והוא שואל על סוגי עצים שכדאי לו לנטוע בעונה זו. אם אתה רופא עור אולי הוא שואל על אלרגיות שנפוצות כעת ואם אתה מוסך יתכן ויתעניין בטיפים לתחזוקה עצמית של הרכב. אותי כקופירייטר וככותב רבים שואלים את דעתי על פרסומות שראו, את זוגתי שפעילה בשוק ההון והנדל"ן רבים שואלים על תחזיותיה לגבי מחירי הנדל"ן ומחירי המניות.
באיזו פלטפורמה להגיש את התוכן
לשאלת פלטפורמת התוכן קיימות שתי תשובות שלרוב התשובה להן אמורה להיות דומה. התשובה הראשונה היא "היכן שהקהל שלך נמצא". כלומר, אם זה קהל שלא נמצא באינטרנט נשלח לו תוכן בדואר הרגיל ואם הקהל צעיר יתכן ויתאימו לו משחקים בפייסבוק. התשובה השנייה היא "הפלטפורמה שרלוונטית לתוכן שלך" אם התוכן שלך הוא אופנה, הפלטפורמה חייבת להציג תמונות באיכות טובה (מגזין מודפס או אינטרנטי, תצוגת אופנה בוידאו וכדומה), אם עולם התוכן שלך הוא משפטים אתה חייב פלטפורמה טקסטואלית (מאמרים, בלוג וכדומה).
כפי שניתן לראות קיימת חפיפה בין התשובות, ובדרך כלל קהל היעד נמצא באותה פלטפורמה המתאימה לאופי של עולם התוכן.
איזה אופי יישא התוכן שלי
כעת עלייך לשאול את עצמך במה אתה יכול להביא תועלת לקוראים או לצופים בך. אתה יכול לספק להם הדרכות (כמו "איך מכינים את הגינה לקיץ?" אם אתה משתלה), אתה יכול לספק להם טיפ שבועי (כמו "תחזוקת המחשב הביתי" אם אתה חנות מחשבים), אתה יכול לספק להם חומר בידורי (כמו "פרסומות חדשות מעולם", אם אתה פרסומאי) או שאתה יכול לספק פרשנות (כמו "שוק ההון לאן?" אם אתה מנהל השקעות).
כן, אבל אין לי נושאים, אין לי זמן ולא סבלנות לכתוב תכנים
התחלנו עם ההתנגדויות, אה?! אין בעיה במיוחד בשביל זה הכנתי את הפוסט הבא:
[…] אחרים. כיום עומדים לרשותך מגוון אפשרויות להעביר את עולם התוכן שלך לקהל שלך וליצור מיתוג כעסק או בעל מקצוע מומחה / מקצועני […]
[…] אל תצטנע, גם לך יש עולם תוכן […]
[…] באילו נושאים אתה או העסק שלך נוגע. האם יש יידע שיכול להיות חיוני למישהו? האם אתה יכול לייעץ (באופן כללי) על נושא כלשהו הרלוונטי לענף בו העסק שלך פועל? האם מניסיונך המקצועי אתה מסוגל לתת פרשנות לנושא רלוונטי? האם העסק שלך מאפשר לך נקודת מבט מיוחדת או עצות? או בקיצור מהו עולם התוכן שלך? […]
[…] מהו עולם התוכן של המותג שלך? האם יש לו עולם תוכן מוגדר (קונדיטוריה – מתכונים לעוגות) או שיש לחפש לו עולם תוכן מהסביבה הקרובה שלו (אופניים – מסלולי טיולים) יתכן ויש לו מספר עולמות תוכן ויש לבחור מהם את האטרקטיבי ביותר. עולם התוכן של בית קפה למשל יכול להיות קפה אך גם המוזיקה המנוגנת בבית הקפה או השכונה שבה ממוקם בית הקפה ועוד. […]