הטבלה הבאה ממחישה את התועלות שלך ממיתוג באמצעות תוכן לעומת פרסום "מסורתי" (עיתונים, רדיו, באנרים באינטרנט וכדומה).
תוכן | פרסום מסורתי | |
מסרים רבים ומשתנים | מסר אחד קצר ושטוח | המסר |
יחסים שוטפים לאורך זמן.תקשורת הדדית. | סטוץ זמני בתקופת הקמפיין בלבד. | מערכת היחסים עם הלקוח |
ממוקד בקהל הרלוונטי ביותר: כאלו כבר התנסו במותג וכאלו שמתעניינים בענף בו פועל המותג. | בעיקר לקהל לא רלוונטי. יחס נמוך מאוד בין הנחשפים לפרסום ולקונים בפועל. | למי המותג פונה |
עלויות נמוכות משמעותית הכוללות בעיקר עבודה והפקה. | עלויות מטורפות הכרוכות ברכישת מדיה. | כמה זה עולה לך |
למיתוג באמצעות תוכן 3 מטרות עיקריות:
מטרה 1: מיתוג עסק / בעל מקצוע כמוביל בתחומו.
אספקת תכנים אטרקטיביים כמו: בידור, העשרה, הדרכה ועוד מעבירה ללקוח שלך (הקיים והפוטנציאלי) את המסר שהעסק שלך (או אתה עצמך) הוא המומחה בתחום וכפועל יוצא נתפש כמוביל בתחום. די להסתכל בדוגמאות כמו אנשי מקצוע מתחומי הפסיכולוגיה, הרפואה, ספורט ורבים אחרים אשר נמצאים במדיה כפרשנים, כיועצים, כמנחי תכניות ריאלטי או תכניות רדיו. אנשי מקצוע אלו נחשבים כמומחים וכמובילים בתחומם כיוון שהם מספקים תוכן. הם עונים על שאלות, הם מדריכים, הם מבדרים.
מטרה 2: תקשורת טובה יותר עם לקוחות.
אספקה של תכנים רלוונטיים ללקוחות משדרת ללקוח שמישהו משקיע בו, מישהו משתף אותו בעולם התוכן שלו, מישהו חושב עליו. המסר שעובר ללקוח בעצם השימוש בתוכן (להבדיל מסיסמאות בפרסום המסורתי) הוא שאתה כעסק או כאיש מקצוע, לא מנסה למכור לו ולזכות בכספו אלא משקיע בו ומנהל איתו מערכת יחסית עמוקה יותר ולאורך זמן. ערוצי התוכן השונים מאפשרים לך לנהל תקשורת דו-כיוונית עם הלקוח שלך ובכך למתג עצמך כמי שקשוב ללקוחותיו.
מטרה 3: נגישות ללקוחות פוטנציאלים.
היבט שיווקי חשוב נוסף לו תורמים עולמות תוכן היא קידום האתר של במנועי חיפוש (Search Engine Optimization) כדוגמת גוגל. על מנת להיות בין התוצאות הראשונות שמציג מנוע החיפוש קיימת חשיבות רבה לתוכן. על התוכן להתחלף לעיתים מזומנות, להיות רלוונטי ובעל אופי לא "ספמרי" (גוגל לא אוהב שמנסים לתכמן אותו). בניגוד לחברות קידום אשר כל עניינם הוא "לעבוד" על מנוע החיפוש (ועל המחפשים!) כדאי "להביא תנועה לאתר", הרי שבעולמות תוכן, הכוונה היא שהמחפש לא ירגיש מרומה וכאשר יגיע לאתר יקבל תוכן אמיתי ומקצועי (שים לב, מאמרים הכוללים הרבה מילות מפתח אך מעט ערך לגולש עלולות לפגוע במוניטין המקצועי שלך!).
[…] מיתוג גרפי חשוב כדי שנוכל לזהות את המוצר, אבל מיתוג הוא בראש ובראשונה אישיות. אנשים בוחרים שירותים ומוצרים לפי ההיכרות שלהם עם האישיות / המיתוג של אותו מוצר או שירות. מיתוג באמצעות תוכן משמעותו ייצירת תכנים שהופכים את יוצר התוכן למותג. […]
[…] למוצר או לשירות שהוא מעניק. אתה לא צריך להיות באמת מומחה מספר אחת בתחומך. אך כאשר תפיץ את עולם התוכן שלך זה בדיוק […]
[…] מה אנו רוצים להשיג? חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים, קידום האתר, תמיכה בפרסום. […]